Subject: FW: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla
From: "Liisa Unt" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Mar 2024 15:30:43 +0200

Tere!

Palun registreerige see kiri asja 7.1-2/24/22558-4 juurde.

Ette aitäh,

Liisa

From: German Korotin <[email-masked]>
Sent: Thursday, February 29, 2024 3:57 PM
To: Liisa Unt <[email-masked]>
Cc: Martti Lilleste <[email-masked]>
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere

Saadan kirja uuesti, kuna Triinu puhkab ja eelmine kiri tuli mulle tagasi.

Tänud tagasiside ja märkuste/tähelepanekute eest.

Kahlemata kahetsusväärne, et ehituse käigus ei pandud osades lõikudes
mikrotoru nõutud 1,2m sügavusele vaid oli 1-1,05m sügavusel. Kindlasti ei
ole me tahtlikult soovinud sellist olukorda tekitada.

Pädev projekteerija on märkinud läbivalt TRAMi maal sügavuseks 1,2m,
vaatamata asjaolule, et TRAM nõuete järgi võib teeservast 3m kaugemal olev
trass olla ka vähemalt 1,0m sügavusel. Antud projekti raames on näiteks
lubatud KOVi maale (samalaadse tee äärde) panna mikrotoru vähemalt 0,5m
sügavusele ja teede alla 1m sügavusel. Tihtilugu lähevad projekteerijad
lihtsamat teed selliselt, et märgivad projekti karmimad tingimused, et
kooskõlastamine oleks lihtsam ja probleemivabam.

Eelnev jutt ei ole mõeldud õigustusena vaid pigem argumenteerimisena.
Antud juhul sobib selline lahendus tellijale (Enefit, kes töö vastu
võtnud) ja kui peaks ka TRAM’le sobima siis ei tohiks probleemi olla!? Või
soovite, et teeksime projektimuudatuse selles osas?

Teine Teie poolt välja toodud koht eelneva jutu alla ei käi, seal tõesti
sügavused madalad. Pildi järgi veel üle kontrollides ca 80cm sügavused.
Maatrassi puhul (mis läheb pikki teed edasi) puurimise toru ots tuleb 80cm
peal pöördekohas välja ja seda sügavamale ei pandud kahjuks. Sama ka
postini tuleva trassiga, paigaldati samal sügavusel, mis oli ka TRAMi
maast väljas. Kui antud lahendus ei ole aktsepteeritav, siis saame lahti
kaevata ja viia torud 1m sügavusele. Projektijärgselt peab kaabel olema
kaitstud 750N kaitsetoruga. Enefit projektide puhul ei paigaldata kusagile
maakaableid vaid kõik on mikrotorudes, mis oma olemuselt ongi kaitsetoru.
Antud lõigus ei ole küll meemikrotoru, mille kaitseklass on 1250N võaid
õhumikrotoru. Selle klass on madalam. Võime praegusele  450N kaitsetorule
paigalda veel peale poolitatavad 110mm kaitsetorud, mis annab välja 750N
klassi.

Tellija/Enefit vaates ei oleks seda vaja iseeneste teha. Kui vaadata
olemasolevat situatsiooni (trassid postide vahel teest suunaga eemale) ja
kui peaks tulevikus tekkima vajadus teed TRAMi maa piires laiendada tuleks
nagunii kõik olemasolevad postid/trassid välja kanda. Vastavalt Enefit ja
TRAMi vahelisele kokkuleppele toimuks see Enefit kuludega. Kirja lõpus
pilt situatsioonist enam-vähem paiknemisega.

Olemasoleva elektri õhuliini alla pandavaid sidetorusid ei kanta
teostusjoonisele. Need on asendiplaanil koos kõrgustega teepinnast.
Asendiplaan on laetud EHRi.

Teemaal olevad trassid taastame esimesel võimalusel kui ilmastik
soodsamaks läheb. Sama oleme varem saanud sellistel olukordadel (trass
saab valmis hilissügisel ja ei ole võimalik enam taastamistöid teha)
garantiikirjaga kasutusload kooskõlastatud. Kuna meil ikkagi ca 5-6 kuud
sellist aega, kus taastamistöid ei saa nõuetekohaselt teha või need ei
anna soovitud tulemust, siis ainult selle pärast kuni 6 kuud
kasutusteatise kooskõlastamist  kinni hoida ei ole meie vaates
põhjendatud. AllSpark on kõik varemalt antud lubadused täitnud ja ei
tohiks sellega probleemi olla?!

Lugupidamisega
German Korotin

Projektijuht

AllSpark OÜ I  <http://www.allspark.ee/> www.allspark.ee

+372 5194 6199 I [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Suur-Sõjamäe 50a, 11415 Tallinn, Estonia

From: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, February 13, 2024 15:26
To: German Korotin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Martti Lilleste <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Teie 19.01.2024

Meie 13.02.2024 nr 7.1-2/24/22558-4

German Korotin

AllSpark OÜ

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tutvusime kaaskirjas olevate selgitustega ning lisatud teostusjoonisega.

Transpordiamet taunib nii ehitaja kui ka ehitustööde tellija poolset
käitumist, sest Projekti realiseerimisel mindi mööda riigivara
kasutamiseks andmisel sõlmitud asjaõiguslepinguga võetud kohustusest
ehitada riigimaale tehnovõrgud kooskõlastatud Projekti kohaselt. Ehk kui
pädevust omav projekteerija on koostanud lahenduse, mis näeb ette
tehnovõrgu paigaldamist sügavusele 1,2m siis tuleb ehitajal seda projekti
realiseerimisel ka järgida või kahtluse korral üle täpsustada Projekti
koostajaga ja vormistada vastavasisuline dokumentatsioon Projekti
muutmiseks.

Tutvunud teostusjoonisega juhin tähelepanu ning palun selgitusi riigitee
nr 11175 Viruküla-Padise tee km 18,795 välja ehitatud lahenduse osas.
Kaabelliini paiknemine (sh riigitee maaüksusel) ja vahetult selle piiril
on alla 1,0m ning kasutatud on kaitsetoru 450N:

Märgime, et Transpordiamet edastas kohalikule omavalitsusele 06.11.2023
e-kirja (manuses), milles palusime EHR keskkonda sisestatud märkustele
lisada täiendava märkuse õhuliinide osas. Projektiga kavandati riigiteega
ristuvaid õhuliine, mida teostusjoonisel kajastatud ei ole – Palume
täpsustada kas Projektiga ette nähtud õhuliinid rajati ning kanda need
teostusjoonisele koos kõrgusgabariidiga:

Väljavõtted projektist:

Lisaks selgitan, et kasutusluba ei ole võimalik kooskõlastada enne, kui on
teostatud nõuetekohane teemaa taastamine ehk tööd on Transpordiameti poolt
vastu võetud ja  liiklusväliste tööde luba lõpetatud.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: German Korotin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 19, 2024 10:39 AM
To: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere

Jah, eelmise kirjaga teostusjoonis jäi panemata kaasa.

Palun kontrollige üle joonist.

Katte servast kõige lähim punkt 1m sügavusega on 2.98m kaugusel., kas on
see aksepteeritav?

Lugupidamisega
German Korotin

Projektijuht

AllSpark OÜ I  <http://www.allspark.ee/> www.allspark.ee

+372 5194 6199 I [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Suur-Sõjamäe 50a, 11415 Tallinn, Estonia

From: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 19, 2024 10:29
To: German Korotin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere

Kirjutasite, et uus teostusjoonis on kirja manuses – paraku minuni jõudnud
e-kirjal manuseid ei olnud.

Lisaks eeltoodule kirjutasite, et „Ehitaja jälgis TRAM-i nõuded selles
osas ja kuna trass on “mulde nõlvast kaugemal kui 1 m”, antud juhul tee
servast kuna nõlva ei ole, paigaldas kaabli 1m sügavusele.“

Selgitan, et Transpordiameti nõuded sätestavad: sidekaabli paigaldamise
sügavus teemaal on minimaalselt 1,0 m ümbritsevast maapinnast. Lähemal kui
1,0 m muldkeha nõlvale kaabli paigaldamise minimaalne sügavus on 1,2
meetrit ümbritsevast maapinnast. Juhul kui riigiteel puudub nõlv
arvestatakse muldekeha kauguseks katte servast 3m ehk nõlva puudumisel
tuleb lähemal kui 3,0m katte servale paigaldada tehnovõrk min 1,2m
sügavusele.

Lugupidamisega

Triinu Mänd

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 5830 3908

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: German Korotin <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, January 19, 2024 9:20 AM
To: Triinu Mänd <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Indrek Allert <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere

VT1928 projektijuht Vladimir Margassov enam ei tööta AllSpark OÜ
ettevõtes, ja antud projektiga edaspidi tegelen mina.

Kasutusteatis nr. 2311301/11664 on tagasi lükkatud TRAM-i poolt seoses
paigaldusügavuste mittevastavusega projektile ning 750N kaitsetoru
puudusega.

Puuritud osa sügavused on parandatud geodeeti poolt puurimisprotokollide
järgi. Uus teostusjoonis manuses, laen ülesse EHR-i samuti.

Lahtiselt paigaldatud multitoru asub 1m sügavusel. Projektis oli nõutud
1,2 m paigaldamissügavus põhjendamata ja tõenäoliselt projektijuht ei
pööranud sellele tähelepanu.

Ehitaja jälgis TRAM-i nõuded selles osas ja kuna trass on “mulde nõlvast
kaugemal kui 1 m”, antud juhul tee servast kuna nõlva ei ole, paigaldas
kaabli 1m sügavusele.

750N lisa kaitsetoru ei olnud vaja sellel juhul, kuna Hexatronic
9x7/3,5+1x14/10+Cu multitoru tugevusklass on 1250N sertifikaatide järgi.

Martti Lilleste ütles et korrastatud teemaa üleandmise akti puuduse tõttu
ta ei hakka takkistada kasutusteatise kooskõlastamist.

Kas teie poolt on veel ettepanekuid, või ma saan sama kommentaari lisada
EHR-I koos uue teostusjoonisega?

Lugupidamisega
German Korotin

Projektijuht

AllSpark OÜ I  <http://www.allspark.ee/> www.allspark.ee

+372 5194 6199 I  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Suur-Sõjamäe 50a, 11415 Tallinn, Estonia

  _____

From: Martti Lilleste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, November 30, 2023 3:54 PM
To: Vladimir Margassov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere

Tänan tagasiside eest. Võiks eelistada varianti, et jätame loa seniks
lahti, kuni töö on lõpetatud, siis ei teki olukorda, kus töö teostamine
ununeks. Juhul kui töö läheb läbi EHRi menetlemiseks, siis
Transpordiametini jõudes küsitakse üldjuhul minu käest loa osas
tagasisidet, siis saan anda info, et muus osas ok, aga haljastus
parandatakse sobivate ilmade saabudes. Ma usun, et see ei ole takistav
tegur selle menetluse juures.

Lugupidamisega

Martti Lilleste
Korrashoiu projektijuht
Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond
53045911
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Käesolev kiri võib sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni ja on
mõeldud kasutamiseks ainult adressaadile. Kui antud sõnum ei ole suunatud
Teile, siis selle avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul viisil
kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik. Kui saite
selle kirja ekslikult, palun teavitage sellest koheselt informatsiooni
saatjat ning kustutage kiri oma süsteemidest.

From: Vladimir Margassov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, November 29, 2023 2:53 PM
To: Martti Lilleste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere Martti,

Saadan Teile eraldi allkirjastatud Lisa 2.

Pean tunnistama, et taastamine ei ole teostatud kasvumullaga, kui lumi
sulab ära, siis saame nõetekohase teemaa taastamise ära teha.

Kui Teile sobib, siis vormistaks garantiikirja.

Heade soovidega

Vladimir Margassov

Projektijuht/Project Manager

Tel: 5858 5456

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Allspark Solutions

www.allspark.ee <http://www.allspark.ee>

From: Martti Lilleste < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: reede, 24. november 2023 15:22
To: Vladimir Margassov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere

Palun allkirjastada loa lisa 2 teistest dokumentidest eraldi ja saata
uuesti. Lisaks ei selgu saadetud taastamise fotodelt, kas taastamine on
teostatud kasvumullaga ning kas teostatud on ka muruseemne külv. Vaadates
fotosid, siis tundub, et teemaa taastamine on teostatud liivaga. Kuna
hetkel on taastamine lume all, siis ei ole võimalik seda kohapeal hinnata.
Kui peaks tulema periood, kui lumi sulab, siis saan olukorra uuesti
kohapeal üle vaadata. Kui teate, et taastamine ei ole teostatud
kasvumullaga ning teostamata on muruseemne külv, siis palun sellest
informeerida. Töö on võimalik vastu võtta, kui teostatud on nõuetekohane
teemaa taastamine.

Lugupidamisega

Martti Lilleste
Korrashoiu projektijuht
Korrashoiu ja liikluskorralduse üksus, põhja osakond
53045911
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Käesolev kiri võib sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni ja on
mõeldud kasutamiseks ainult adressaadile. Kui antud sõnum ei ole suunatud
Teile, siis selle avaldamine, kopeerimine, levitamine või muul viisil
kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla ebaseaduslik. Kui saite
selle kirja ekslikult, palun teavitage sellest koheselt informatsiooni
saatjat ning kustutage kiri oma süsteemidest.

From: Vladimir Margassov < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, November 21, 2023 1:52 PM
To: Transpordiamet < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Korrastatud teemaa üleandmise akt - VT1928 Kasepere küla

Tere,

Edastame Teile Kesepere küla korrastatud teemaa üleandmise akti.

Heade soovidega

Vladimir Margassov

Projektijuht/Project Manager

Tel: 5858 5456

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Allspark Solutions

www.allspark.ee <http://www.allspark.ee>